Mažumos Susivienijimas Už Pinigus

Autorius: Algirdas Paleckis Šaltinis: https://www.ekspertai.eu/mazum... 2021-09-29 17:02:00, skaitė 514, komentavo 4

Mažumos Susivienijimas Už Pinigus

Lietuvą jau kelis dešimtmečius valdo gyventojų mažuma, kuri veikia tik savo naudai. Gyventojų dauguma lieka už borto. Todėl šalis ir yra nuolatinėje krizėje. Kaip ją užbaigti?

Minėtą valdančiąją mažumą sudaro keli persipynę socialiniai sluoksniai, jų susivienijimas, kuris nesubyra po jokių rinkimų. Tarp tų sluoksnių svarbiausieji yra penki: 1) užsienio ir vietinio stambiojo kapitalo savininkai, 2) biurokratijos viršūnės, 3) „tradicinių" partijų vadovybė, 4) stambiosios žiniasklaidos savininkai (bei jų samdomi žurnalistai) ir 5) šiems sluoksniams artimi vadybininkai, ekspertai, garsenybės.

Šių penkių socialinių sluoksnių susivienijimą galima pavadinti Mažumos Susivienijimu Už Pinigus. Mažumos, kadangi Susivienijimą sudaro vos keli šimtai, na, tebūnie 1000 žmonių - tačiau tokių, kurie savo naudai valdo esminius įtakos svertus. Susivienijimu, kadangi jie veikia išvien, organizuotai, ir, kaip matome, iki šiol jokie rinkimai jo neišardo, o tik perstumdo kėdes vietomis. Už Pinigus, nes esminis susivienijimo tikslas yra pasipelnijimas, biudžeto ir nacionalinio turto dalybos. (Moralė - anot vieno žinomo Lietuvos bankininko - jiems yra „ne šio pasaulio dimensija".)

1) užsienio ir vietinio stambiojo kapitalo savininkai

Tai vienas įtakingiausių sluoksnių, mat jo rankose - strateginės reikšmės nuosavybė. Pastaroji, kaip žinia, yra svarbiausias materialinis resursas, galios pamatas mūsų materialiame pasaulyje. Tai įvarių korporacijų, bankų, stambiųjų gamyklų, gamtos išteklių savininkai. Daugybė saitų sieja šį sluoksnį Lietuvoje su atitinkamu, „motininiu" sluoksniu užsienyje, pirmiausia - su vadinamuoju transatlantiniu (JAV ir ES) stambiuoju kapitalu. Kuris, suprantama, yra žymiai galingesnė jėga nei jo dukteriniai filialai Lietuvoje ir kitur.

2) biurokratijos viršūnės

Į jas patenka jėgos struktūrų, ypač spectarnybų, teisėsaugos vadovybė, taip pat kitų strateginių valdžios įstaigų aukščiausieji valdininkai. Šio sluoksnio jėga slypi tame, kad jis stabilus - rinkimai jam nebaisūs. Pagal realią įtaką biurokratijos viršūnės daugelyje šalių, įskaitant ir Lietuvoje, užima antrąją, o kartais ir pirmąją vietą. Viena iš priežasčių yra ta, kad įtakingieji valdininkai - ypač užsienio reikalų ministerijos bei spectarnybų atstovai - atlieka tarpininkų vaidmenį tarp galios centrų Vakaruose (Vašingtono, Londono, Berlyno, Briuselio) - ir jų provincijos (Lietuvos). Jie perduoda atitinkamas nuostatas bei „patarimus" Prezidentui, Seimui (per „tradicinių" partijų vadovybę), vyriausybei - ir toliau žemyn pagal hierarchiją.

Antroji šio sluoksnio galingos įtakos priežastis yra ta, kad tai realiai jis, o ne besikaitaliojantieji ministrai ar kiti politiniai vadovai vadovauja visam didžiuliam biurokratijos aparatui. Savo ruožtu, šis aparatas ruošia visus įstatymų ir kitų teisės aktų projektus. Seimas retokai juos atmeta - o jei ir atmeta, tai projektus „tobulina" vis tas pats biurokratijos aparatas. Trečioji šio sluoksnio galios priežastis - apie Lietuvos piliečius, įskaitant apie patį elitą, kaupiama specialiųjų tarnybų informacija. Kas valdo informaciją - tas valdo praktiškai viską. Ir ketvirtasis šio sluoksnio įtakos šaltinis - glaudūs darbiniai ryšiai su tarptautine, ypač su Vašingtono ir Briuselio biurokratija bei kitų tarpvalstybinių institucijų viršūnėmis.

3) „tradicinių" partijų vadovybė

Su atsikiromis, retomis ir asmeninėmis išimtimis, kurios tik patvirtina tendenciją, ši vadovybė yra glaudžiais saitais - pažintimis, akcijomis, giminystės ryšiais, kitais interesais - susijusi, suaugusi su pirmais dviem sluoksniais. Tuo galėjome įsitikinti pagal tai, kaip ji balsuoja Seime ar vyriausybėje. Ši vadovybė yra ganėtinai atitrūkusi nuo partinių apačių, kurios dažnokai ir nežino apie neviešus jų vadovybės sandorius su stambiuoju užsienio ir vietos kapitalu ar su įtakingiausiais valdininkais.

„Tradicinių" partijų vadovybės vaidmuo išauga tuomet, kai reikia mobilizuoti rinkėjus ateiti į rinkimus. Tą vaidmenį ji išmoko atlikti. Perioduose tarp rinkimų šis sluoksnis užsiima kalbomis parlamentuose, taigi kalbyklose (prancūziškas žodis parliament kilęs iš parler - kalbėti). Jis taip pat - per jį aplankančius lobistus - derina Seimo sprendimus su stambiuoju užsienio ir vietos kapitalu - bei su vietinės ir globalios biurokratijos viršūnėmis.

Kaip taisyklė, „tradicinių" partijų vadovybė partijas valdo ne savo politiniu ir moraliniu autoritetu, o biurokratiniu - dalindama partijos atstovams regionuose postus savivaldybėse. Pastarieji, savo ruožtu, parenka savus į postus seniūnijose, mokyklose, kitose vietos insititucijose.

4) stambiosios žiniasklaidos savininkai (bei jų samdomi žurnalistai)

Šiandieninėje sistemoje žiniasklaida yra tiesiog verslas. (Todėl ir žodis žinia-sklaida yra kaip minimus netikslus.) Didžiausias pajamas šis biznis gauna iš reklamos. Esamoje sistemoje be reklamos žiniaskaida tiesiog neišgyventų. Reklamą žiniasklaidoje nusiperka daugiausia stambusis kapitalas ir valstybinės institucijos. Tuo pačiu kapitalas ir institucijos nusiperka ir įtaką, kryptį, eterį, informacijos pateikimo tendencijas. Ydingas ratas užsidaro - stambioji žiniasklaida tampa sistemos apologetu. Ir nebeįsileidžia kitokių nuomonių, nei jai sufleruoja Mažumos Susivienijimas Už Pinigus. Auginama ištikima Pinigų Karta.

5) šiems sluoksniams artimi vadybininkai, ekspertai, garsenybės

Valdžiai reikalingi jai artimi vadybininkai, specialistai, nuomonės formuotojai. Ne tik tam, kad vykdytų vadybos funkciją. Mainais už geras valstybines bei privačias algas šis sluoksnis formuoja tokią visuomeninė nuomonę, kuri yra palanki ir naudinga Mažumos Susivienijimui Už Pinigus. Mažumai juk būtina paaiškinti daugumai, kodėl gi valdo mažuma, koks naudingas yra tų minėtų 1000 žmonių valdymas likusiems 2 799 000 šalies gyventojų. Ir kokia sėkmės istorija tapo mūsų šalis.

Tačiau, nepaisant Mažumos Susivienijimo Už Pinigus sąlyginio tvarumo šiuos 30 metų, jis negali būti amžinas. Kiekvienas elitas turi aukso amžių ir nuopuolio laikus. Be to, jis gali būti tvarus tik tuo atveju, jeigu ir dauguma gyventojų juo patenkinti. Kita elito ir jo tvarkos laikinumo priežastis yra nuo jo visiškai nepriklausanti įvykių dinamika pasaulyje, pasauliniuose centruose, ypač jeigu elitas nesugeba laiku jos perprasti. Apie tai - kitame tekste.