Autorius: Vladimiras Matvejevas Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2021-04-04 15:19:00, skaitė 1353, komentavo 7
Žinutė, kad Rusijos Ust-Lugos uoste ieškoma vietos "Belaruskalij" terminalui, Lietuvai buvo netikėta. Sako, iš jūsų, broliai-baltarusiai, nesitikėjome tokios niekšybės. Tiek metų dirbome oriai ir kilniai ranka rankon. Net 30 procentų "Birių krovinių terminalo" akcijų leidome įsigyti jūsų "Belaruskalij". O jūs tokie nemalonūs. O ką jūs ten radote toje Ust-Lugoje? Juk nuo Baltarusijos sienos matomas Klaipėdos uostas, o kelias iki Suomijos įlankos ilgas.
"Kokios tai galėtų turėtų įtakos Baltarusijos kroviniams ateityje, sunku pasakyti, visgi šitas terminalas [Ust Luga] yra labai toli, ekonomiškai tai būtų tikrai nenaudinga, turėtų būti dotuojamas geležinkelis, kiti dalykai", — ragino baltarusius Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas.
Ir mintyse apskaičiuoja būsimus nuostolius. 2019 metais Klaipėdos uoste perkrauta per 46 mln. tonų krovinių. Baltarusijos trąšų dalis šiame krovinių sraute siekia apie dešimt milijonų tonų. Tai beveik 22 proc. Jūs ne tik jau pašalinote Baltarusijos naftos produktų srautą iš Butingės terminalo, bet ir norite iš mūsų pasiimti kalio trąšas? Tai kažkaip nekaimyniškai.
Iš Minsko užjaučiant atsako, kad juos labai jaudina moralinė Lietuvos valdžios būklė ir psichinė pusiausvyra. Kaip ji gali pasipelnyti iš "kruvinų Lukašenkos pinigų"? Juk "Belaruskalij" yra valstybės įmonė, kuriai jūsų, lietuviai, globojama Svetlana Tichanovskaja ragina taikyti griežtas sankcijas. Kad nieko neatsitiktų, prekes išsivežame iš Lietuvos.
"Aptariamas Baltarusijos trąšų tranzito terminalo Ust-Lugoje sukūrimo klausimas. Vieta nėra galutinai pasirinkta, tačiau Baltarusijos pusė nori, mes taip pat norime padėti Baltarusijos pusei. Manau iki vasaros nuspręsime ir paaiškės terminalo vieta. Jo dydis. Iš esmės [diskutuojama] Ust-Luga", — Baltarusijos kolegų susirūpinimą palaikė "Rosmorrechflot" vadovas Andrejus Lavriščevas.
O kol visas tas reikalas vyksta leiskite Lietuvos transporto darbuotojams ieškoti baltarusių krovinių pakaitalo. Pavyzdžiui, galima sudaryti sutartį su ukrainiečiais dėl juodo dirvožemio tiekimo į Europą. Jie jau įteisino žemės pardavimą užsieniečiams.
Taip pat per Klaipėdos uostą tanklaiviais galima gabenti Moldovos ir Gruzijos vyną į Prancūziją ir Italiją. Laimei, jau yra pasirašytas susitarimas su Ukrainos geležinkeliu, pagal kurį "Viking" traukiniai su cukriniais Cherson arbūzais vietoj kiniškų vartojimo prekių skubės tiesiai iš Odesos uosto. Ir vėliau, gal, Lietuvos prekybos misija Taivane išsiplės. O Klaipėdos uostas taps laisvo Taivano vartais į demokratinę Europą. Tegul kinų komunistai ir "paskutinis Europos diktatorius" Aleksandras Lukašenka kartu su "žudiku" Putinu, kaip sakė Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda, keliauja per Ust-Lugą.
Be to, Rusijos prezidento spaudos sekretorius Dmitrijus Peskovas jau pareiškė išbraukiantis Baltijos šalis kartu su Gruzija ir Ukraina iš Rusijos "draugų sąrašo". Žurnalistai paklausė Peskovo, ar Rusija palaiko draugiškus santykius su kuria nors iš buvusių sovietų respublikų.
"Tokių santykių yra daug daugiau. Tai yra visa buvusios Sovietų Sąjungos erdvė, išskyrus Gruziją, Ukrainą ir Baltijos šalis. Mes palaikome puikius santykius su NVS respublikomis, giliai integruojamės su Eurazijos ekonominės sąjungos šalimis. Be to, kitas svarbus integracijos procesas buvusioje Sovietų Sąjungoje yra Sąjunginė Rusijos ir Baltarusijos valstybė", — atsakė Peskovas.
Pasisakė ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas. Jis teigė, kad po įstojimo į Europos Sąjungą Baltijos šalys tapo karščiausiais rusofobais ir traukia visą Europos Sąjungą į rusofobiškas pozicijas.
Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.