Rusija ruošiasi įvesti sankcijas Pribaltikai

Autorius: Anno Šaltinis: https://www.rubaltic.ru/articl... 2020-07-17 16:52:00, skaitė 684, komentavo 15

Rusija ruošiasi įvesti sankcijas Pribaltikai

Rusijos Federacijos taryba ragina įvesti sankcijas Lietuvai, Latvijai ir Estijai už politinę cenzūrą ir Rusijos žiniasklaidos persekiojimą. Sankcijų įvedimo procedūros pradžia vyksta tarptautinio-politinio štilio metu, kada šalims nėra kada aiškintis tarpusavio santykių nes visi yra užsiėmę koronaviruso "pandemijos" padarinių likvidavimu. Tačiau Pribaltika ir čia sugebėjo užsukti naują padėties aštrinimo apviją, pradėjusi blokuoti Rusijos televizijos kanalus remiantis fuflo-informacija (feikas).

Lietuva, Latvija ir Estija „šiurkščiai pažeidė žodžio laisvės ir informacijos skleidimo principus bei savo įsipareigojimus tarptautinėms organizacijoms“, - pareiškė laikinoji Rusijos Federacijos tarybos informacijos politikos ir ryšių su žiniasklaida komisija.

Senatoriai įsitikinę, kad Pribaltikos valstybės pažeidė ESBO ir Europos Sovieto normas bei principus, susijusius su žodžio laisve ir žiniasklaidos priemonių veiklos galimybėmis.

Kalbama apie draudimų bangą „RT“ grupės televizijos kanalams Pribaltikos šalyse. Lietuvoje buvo uždrausti 5 RT grupės televizijos kanalai, Latvijoje - 7. Estija taip pat ketina prisijungti prie savo „pribaltikos seserų“.

Pagrindinį pasipiktinimą kelia yra net ne pats draudimų faktas, o koks įžūliai-ciniškas blokavimo pretekstas.

Pribaltikos šalys viena po kitos pakartoja fuflo (feikas), kad RT grupės vadovas yra Dmitrijus Kiseliovas, prieš kurį buvo įvestos ES sankcijos, ir remiantis šiuo tiesioginiu, iškart paneigtu melu, Rusijos televizijos kanalai yra uždrausti.

Rusijoje šios gėdingos kampanijos metu, jau pavargo kartoti, kad RT TV kompanijų grupė, kuriai vadovauja Margarita Simonian, ir tarptautinė naujienų agentūra „Rosija segodnia“, kuriai vadovauja Dmitrijus Kiseliovas - yra dvi skirtingos organizacijos. Taip, jų pavadinimai angliškai skamba vienodai, tačiau  „Russia Today“ - yra originalus televizijos kompanijos pavadinimas, o MIA  „Росия сегодня“ - išverstas iš rusų kalbos.

Visi bandymai tai paaiškinti yra beviltiški (ypatingo "tupumo" sindromas). Pribaltikos valdžios nenori nieko suprasti.

Jie sąmoningai apsimeta "dalbajobais" (?) ir su buku atkaklumu vis kartoja, kad RT vadovauja Dmitrijus Kiseliovas o jam taikomos Jevrosojūzo sankcijos, todėl RT kanalus būtina uždaryti.

Tiesą sakant, jiems visiškai neįdomu, kas kam ten vadovauja Maskvoje.

Projektas „Sputnik“, kuris iš tikrųjų įeina į Rusijos media-holdingą "Rosija segodnia", 2016 metais gavo akreditaciją Estijoje, atidarė savo atstovybę ten ir dirbo kelerius metus. Ir tik pernai Estijos valdžia netikėtai sužinojo, kad Estijos „Sputnik“ priklauso grupei „Sputnik“, priklausančiai Dmitrijaus Kiseliovo nuo 2014 metų vadovaujamai  MIA „Rosija Segodnia“

Dėl to Estijos „Sputnik“ buvo tiesiogine prasme išstumta iš šios Pribaltikos respublikos. Estijos piliečius privertė nutraukti darbo sutartis su estiškai valdžiai neįtinkančiu portalu , grasindami blokuoti jų sąskaitas Estijos bankuose.

Pribaltikos valdžia elementariai naikina nepageidaujamą žiniasklaidą pagal iš lubų nukabintus ar susigalvotus pretekstus, įtvirtina savo šalies politinę cenzūrą ir persekioja opozicijos žurnalistus bei kitus disidentus.

Ir tai prasidėjo ne šiais metais, ir ne pernai, ne su RT ar su „Sputnik“. 

Procesui dabartinėje jo fazėje yra jau minimum 10 metų.

Per tuos 10 metų Pribaltikoje įvedė baudžiamąją atsakomybę už „sovietinės okupacijos“ neigimą, uždraudė dešimtims nepageidaujamų žurnalistų, žmogaus teisių gynėjų ir kultūros veikėjų atvykti į Lietuvą, Latviją ir Estiją, surengė keletą parodomųjų teismo procesų prieš „eretikus“ ir kiekvienais metais, prasidėjus rudeniui, atidaro naują „raganų medžioklės“ sezoną.

Visus tuos metus, visi kas domisi Pribaltika, galėjo stebėti, kaip žurnalistas Jurijus Aleksejevas, Latvijos valdžios nekenčiamas dėl savo plunksnos aštrumo, trečius metus yra tampomas po tardymus po to, kada specialiosios tarnybos pakišo jam šovinius. Kaip Lietuvos disidentas, Algirdas Paleckis po prieš 10 metų ištartos frazės „savi šaudė į savus“ per susirėmimus prie Vilniaus televizijos bokšto, nuėjo kelią nuo Vilniaus vice-mero ir vieno iš vadovaujančių socialdemokratų sisteminės partijos politikų iki kalėjimo išsekinto atstumtojo, kaltinamo pagal straipsnį už valstybės išdavystę dėl bandymo parašyti knygą ir galutinai įrodyti, kas į ką šaudė 1991 metų sausio 13 d. naktį.

Buvo ir viešas lietuvių rašytojos Rūtos Vanagaitės, ir Klaipėdos miesto tarybos deputato Viačeslavo Titovo pjudymas bei persekiojimas už nacionalistinio band-pogrindžio smogikų „didvyriškumo“ neigimą. Buvo  baudžiamoji byla latvių „RuBaltic.Ru“ autoriui Aleksandrui Filejui už skaitytojų pasveikinimą su Latvijos įstojimo į TSRS metinėmis. Buvo policijos reidai prieš mitingų ginti rusų mokyklas Latvijoje organizatorius.

Vardinti žmonių ir organizacijų persekiojimų už nepritariančią nuomonę, burnų užčiaupimo ir cenzūros atvejus galima dar ilgai. „RuBaltic.Ru“ surinko šiuos atvejus į analitinę ataskaitą, kuri kasmet reguliariai atnaujinama ESBO, JT ir kitose tarptautinėse organizacijose.

Tačiau dabartiniai RT televizijos kanalų draudimai taip išsiskyrė savo chamiškumu to, kaip tai buvo padaryta, kad Rusijos sankcijų Pribaltikos šalims už šiurkštų tarptautinių normų pažeidimą dėl žodžio laisvės  perspektyva tampa reali ir artima.

Pastebėtina, kad sankcijų įvedimas yra svarstomas stojus laikinam štiliui tarptautiniuose reikaluose. Pastaraisiais mėnesiais šalys neturi kada užsiimti tarpusavio santykiais: jos "kovoja" su koronavirusu ir jo padariniais. Tačiau Pribaltika tik dar kartą parodė savo fundamentalų bruožą: esant bet kokiomis tarptautinėmis aplinkybėmis kurstyti konfliktą santykiuose su Rusija.